در سفر رئیس جمعیت هلال احمر به آذربایجان‌غربی چه گذشت؟

رئیس جمعیت هلال احمر در سفری یک روزه به استان آذربایجان‌غربی در آیین اختتامیه هفته هلال احمر حضور و چند پروژه نیز افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، آئین اختتامیه هفته هلال احمر کشور در استان آذربایجان‌غربی با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر روز گذشته برگزار شد.

این همایش در تالار وحدت شهرستان ارومیه با حضور کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و با حضور اعضای جوانان، داوطلبان، نجاتگران و کارکنان ستادی و شهرستانی استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر چه گفت؟

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در این همایش گفت: در کمیته بین المللی صلیب سرخ جز ۵ کشور برتر دنیا هستیم،ما از همراهی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ماموریت‌های مختلف تشکر می‌کنیم و قدردان موضع‌گیری‌های کمیته در رابطه با غزه هستیم. این همراهی با مردم غزه خوب و ارزشمند است و نشان می‌دهد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌تواند بی‌طرفانه و موثر تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: در طرح اربعین تنها دستگاهی هستیم که مسئولیت داخل کشور و خارج کشور با ماست و در طرح اربعین سال قبل از نجف تا کربلا ۳۲ ایستگاه سلامت و ۴ بیمارستان توسط جمعیت هلال احمر ایران اداره شده و علاوه بر آن موکب های مردمی هم خدمات داوطلبانه خود را در این مسیر برای زائرین ارائه می دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان اضافه کرد: هلال احمر براساس توافق با نیروهای مسلح، داوطلبان امدادگری را که قبل از سربازی با هلال احمر همکاری می‌کردند، به عنوان داوطلب مشمول شناخته که تحت عنوان امریه سربازی مشغول خدمت هستند.

کولیوند گفت: با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت محترم و در آستانه صد و سه سالگی تشکیل جمعیت هلال احمر بر توان امدادی این جمعیت افزوده شد و در واقع اقداماتی را که درطول دوره مدیریتی اخیر این جمعیت انجام شد، می‌توان با اقدامات صد سال گذشته در جمعیت هلال احمر مقایسه کرد. این تجهیزات به مناسبت روز هلال احمر و به مرور در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

احداث مرکزEOC استان آذربایجان‌غربی با سازه‌های پیش ساخته برای اولین بار در کشور

با کمک خیرین در سال ۱۴۰۲ مرکز جدید کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان به مساحت ۲۰۰ متر مربع و با استفاده از سازه پیش ساخته مقاوم در برابر زلزله تولید داخلی و مجهز به کلیه امکانات زیر ساختی و تجهیزات ارتباطی هوشمند در هفته هلال احمر افتتاح گردید.

در سفر رئیس جمعیت هلال احمر به آذربایجان‌غربی چه گذشت؟

همچنین در این سفر ۱۶ خانه هلال احمر در سراسر استان،مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مقاوم در برابر زلزله استان،پست سیار فرماندهی حادثه معاونت امداد و نجات،آشپزخانه سیار،تجهیزات جدید امداد و نجات مانند دوربین های مانیتورینگ حرارتی،مرکز استعداد یابی و کارآفرینی هلال،کودکستان غنچه های هلال،فیزیوتراپی هلال احمر در ماکو و محل جدید داروخانه هلال احمر افتتاح و به بهره برداری رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =